Ν. Ντάβος: Να κινηθούμε γρήγορα στη νομοθεσία και τα κίνητρα για το πράσινο υδρογόνο – Σύντομα τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα

Ν. Ντάβος: Να κινηθούμε γρήγορα στη νομοθεσία και τα κίνητρα για το πράσινο υδρογόνο – Σύντομα τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα

Στην επιτάχυνση διαμόρφωσης του νομοθετικού πλαισίου και το ρόλο της Δυτικής Μακεδονίας για την ανάπτυξη έργων υδρογόνου, αναφέρθηκε ο Νίκος Ντάβος, Διαχειριστής Cluster Βιοοικονομίας και Περιβάλλοντος Δυτικής Μακεδονίας (CluBE), στα πλαίσια του Hydrogen & Green Gases Forum.

Σε δήλωση του, στο περιθώριο του Συνεδρίου, υπογράμμισε:

«Είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία από το energypress και ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση. Η προσέλευση του κόσμου και η απήχηση που έχει το πρώτο forum για τα πράσινα αέρια και το υδρογόνο, νομίζω ότι είναι ένα σημαντικό βήμα. Εμείς που ασχολούμαστε όλα αυτά τα χρόνια, βλέπουμε ότι το υδρογόνο γίνεται όλο και πιο mainstream, πιο καλό στα μάτια και του απλού κόσμου και των εταιρειών. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί δείχνει ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον, ότι μπορούμε τα επόμενα χρόνια να κάνουμε τα απαραίτητα βήματα προς την κατεύθυνση της υλοποίησης σημαντικών έργων, στην παραγωγή του υδρογόνου αλλά και τη χρήση του».

«Έχουμε καθυστερήσει λίγο», σημείωσε αναφορικά με το ρυθμό που αναπτύσσονται οι τεχνολογίες υδρογόνου, τονίζοντας: «Θα έπρεπε να είμαστε ενεργότεροι σε ότι αφορά τη νομοθεσία, ώστε να διαμορφωθεί το απαραίτητο πλαίσιο για την υλοποίηση αυτών των επενδύσεων. Εμείς υποστηρίξαμε την πρώτη ΚΥΑ για τα πρατήρια υδρογόνου, μαζί με το Υπουργείο μεταφορών, η οποία βγήκε πριν τις πρώτες εκλογές. Νομίζω όμως ότι η επόμενη κυβέρνηση οφείλει να κινηθεί γρήγορα και στα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν τη νομοθεσία του υδρογόνου. Από την παραγωγή του, τη χρήση, την αποθήκευση, αλλά και σε ότι αφορά τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν ώστε να δοθούν τα απαραίτητα κίνητρα, που χρειάζονται στην αρχή για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε αυτές τις τεχνολογίες, έτσι ώστε σαν χώρα να βρεθούμε στο κατάλληλο σημείο όπου θα εξάγουμε υδρογόνο και θα υπάρχει προστιθέμενη αξία στην τοπική, περιφερειακή και εθνική οικονομία».

Επιπλέον, αναφερόμενος στα αυτοκίνητα υδρογόνου και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες, διευκρίνισε: «Είμαστε αρκετά κοντά στο να έχουμε τα πρώτα αυτοκίνητα. Το επόμενο διάστημα σε συνεργασία με την περιφέρεια δυτικής Μακεδονίας και τον Περιφερειάρχη, κ. Κασαπίδη θα διεξαχθεί διαγωνισμός για το πρώτο πιλοτικό υδρογονάδικο και για τα πρώτα δύο αυτοκίνητα υδρογόνου που θα έχουμε στην περιοχή. Και άλλοι φορείς επίσης κινούνται πολύ γρήγορα σε αυτό το κομμάτι. Επομένως νομίζω το επόμενο διάστημα θα δούμε να έρχονται στη χώρα μας και να κυκλοφορούν τα πρώτα αυτοκίνητα υδρογόνου. Όπως είχα την τύχη προσωπικά, να διαθέτω το αυτοκίνητο του κ. Χατζημαρκάκη στην Κοζάνη, το οποίο μας είχε παραχωρήσει για περίπου 2 εβδομάδες, για να το παρουσιάσουμε στον κόσμο, κάτι που είχε πάρα πολύ ενδιαφέρον. Γι’ αυτό ελπίζουμε ότι θα έχουμε σύντομα τα πρώτα αυτοκίνητα, θα μπορούμε να τα ανεφοδιάζουμε, ώστε να κινούνται ελεύθερα σε όλη την επικράτεια.

Η υδρογονοκίνηση είναι ηλεκτροκίνηση έτσι κι αλλιώς, άρα δεν πιστεύω ότι υπάρχει «πόλεμος» μεταξύ τους. Κάποιοι θα επιλέξουν τις μπαταρίες και κάποιοι το υδρογόνο. Σίγουρα όμως, το υδρογόνο θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο στα πιο βαριά οχήματα. Ήδη βλέπουμε λεωφορεία, απορριμματοφόρα υδρογόνου, που τα μελετάμε στη Δ. Μακεδονία. Επομένως, η ηλεκτροκίνηση θα προχωρήσει, με ένα τμήμα της να είναι το υδρογόνο».

 

Πηγή άρθρου: www.energypress.gr